Hårfärgning & balsammetoden.

Idag ska jag äntligen ta och färga håret igen, min utväxt börjar bli outhärdlig. Jag har en utväxt som är dassigare än resten av håret och det ser ut smutsigt efter bara en dag. Mitt hår skulle inte klarar av att duschas varje dag för det är redan alldeles för tort.

Tror jag ska börja med balsammetoden igen, för då mådde mitt hår så himla bra. Jag tycker alla som har lockigt hår borde prova på balsammetoden. Det gör susen för lockarna. Det går ut på att skippa shampo och bara använda balsam som inte innehåller silicon och andra grejor, sen behöver man en riktigt bra inpackning också. Sen måste man även använda produkter som inte innehåller massa dåliga grejor så att det går tvätta ur med endast balsam.


Exakt den här färgen vill jag ha i hela håret!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh, balsammetoden! Gud vad jag har funderat på den! Det verkar som om du tycker den fungerar bra - borde man pröva kanske? :)

2011-05-10 @ 19:34:05
URL: http://skimmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0