Umeåälvens delta

 
Förra söndagen åkte jag och Maja på lite loppis utflykt. Först var vi på Karinskonsgrepps loppis och efter det åkte vi till Obbola på Retromarknad. Där var det en himla massa fint som skulle passa fint hemma hos mig. Blev dock endast en sockerburk och fika.
 
På vägen hem svängde Maja av och vi hamnade vid Umeåälvens delta.
 
 
Där fanns en skogsrunda som vi bestämmde oss för att promenera runt. Först fick vi gå över en hängbro som endast sex personer fick vara på samtidigt och man skulle gå två meter mellan varandra.
 
 
Maja vid fågeltornet.
 
Utsikten från fågeltornet. Det verkar ha växt lite sen de byggde tornet.
 
.
Tornet är byggt nångång på 70 talet har jag för mig. Älskar bilderna från då. Jeans och bar över kropp, de måste ha tyckt att de var himla coola.
 
Längst ut på udden fanns en utsiktsstuga men vi såg inte en endaste fågel.
 
 
Vi tog en karta och skrev i gästboken.
 
Vi fortsatte in i skogen.
 
Vi hade inte riktigt rätta kläderna eller skorna för skogsvandring men det gick bra ändå.
 
Någons skorsten stack upp ur marken och vi gick tyst vidare. Vill ju inte störa någon genom att gå på deras hem.
 
 
Det hade brunnit ner ett hus och det enda som fanns kvar var ett gångjärn till en dörr. Huset hade haft en snygg turkos dörr.
 
 
Jag hittade ett drömhus vid vattnet. Tänk att få bo i ett rött hus med vita knutar vid vattnet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0