Timbuktu och Movits

 
Sista helgen innan kursstart tog jag bilen upp till Överstbyn för lite bya fest och festival.
 
 Först var det fest hos Erik i Lassbyn. Det blev ett himla kramkalas för det var så många vänner jag inte hade sett på länge. Fredagen blev lite som en hemvändarfest för byborna.
 
 
Ifrån Umeå hade jag tagit med mig Lisa för att få se hur jag är uppvuxen och så ville hon gå på festival i skogen så klart. Här är Lisa med Markus, de två stod och pratade om Vännes och tågrälls, jag hade inte så mycket att säga om de två ämnena.
 
.   
Fastklämd i en dörr hamnade jag med Niklas från Älvsbyn och Joel. Joel bjöd även upp mig till dans, dock var köket för litet för vår dans.
 
 
Himla fint kök med underbar tapet. Hela huset var helt underbart, jag blev också grymt sugen på köpa hus. Det får bli lite längre fram, ett hus i byn borde jag ha råd med om nått år.
 
Vi hittade snyggaste tapeten i ett av sovrummena och Johan fick vara fotograf. Smile like you mean it.
 
Sen slutade det hela med en skrattattack. Mamma var så snäll att hämta oss och skjutsa oss till Valvträsk där årets upplaga av Valvträsk festivalen redan börjat.
 
Vi kom dit aldelles lagom till att Timbuktu och Damn började spela. Jag och Lisa stod längst fram hela konserten.
 
 
Det dansades.
 
.
och sjöngs. Både på scen och i publiken.
 
När Timbuktu var klar gick vi till ölområdet och köpte öl och loka i ölkåtan. Även här blev det ett kramkalas med gamla bekanta som jag inte hade träffat på länge.
 
 
Sedan började det spelas på scenen igen och denna gång var det Movits. Det är svårt att förklara hur himla underbar festivalen var, det var så himla mysig och härlig stämmning. Det var så mycket kärlek runt allt.
 
 
Stilliga män på scenen.
 
 
Movits.
 

Timbuktu kom in och sjöng tillsammans med Movits. När de körde sin sista låt, gick strömmen mitt i allt, så de slutade spela. Publiken fortsatte dock sjunga och strömmen kom tillbaka fick Movits avsluta låten.
Det är pensionärs gubbarna från byn som ordnar festivalen och de börjar bli upp i åren. Jag håller nu tummarna för att det blir en festival i Valvträsk även nästa år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0