Kräftfiske på Getronosan

 
För en massa veckor sedan var det kräftfiske premiär i Råneåälven.
 
Jag promenerade till Getronosan för att fiska med Marina med vänner, familj och krulliga Bamse.
 
Getronosan är en otroligt fin plats vid Korpforsen som har stugor, bastu och badtunnor.
 
För att locka in kräftorna i burarna hade de korv. Första rundan hade det fått en massa men andra rundan då jag var med var det bara några få i varje bur.
 
Åsa och jag på flotten.
 
Sedan gick solen ner bakom trädtopparna.
 
Marina bakade en snabb marängtårta med jordbuggar, grädde och choklad.
 
Marina med keps, Åsa med cowboyhatt och Tamara med luva.
 
Spelade lite baseball? Nej lekte aport med Bamse. Han var inte kul att köra dragkamp med för han vann hela tiden.
 
.

Jag fick skjuts hem med flotten. De lämnade av mig på en mörk udde, det såg ut som det var mitt ute i ingenstans, men där fans en ensammen lyktstolpe som lyste upp vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0