Drinkstafett

 
Förra lördagen var det planerat för drinkstafett. Jag mötte upp dessa två damerna och promenerade till Ebba.
 
 
I köket förberedde Ebba och Bettan för första drinken.
 
I väntan på att alla skulle anlända åt vi upp alla chips.
 
Sara, Sandra och Julia.
 
Ebba välkommnade alla och höll ett litet tal.
.
Första drinken var en ur good jordgubbs daiquiri.
 
 
Bonita, Ebba, Julia.
 
Sandra och Sara.
 
 
Bonita.
 
Efter en timme hoppade vi på cyklarna och trampade iväg till nästa station.
.
Bonita,Julia och Maria förberedde drink nr två hemma hos sig.
 
.
Mums med godis och chips.
 
 
Mojitos med passionsfrukt.
.
Sandra.
 
 
Vi pratade en massa strunt och en massa super viktigt.
 
 Tittade på roliga bilder.
 
.
Solen var på väg ner.
 
Mitt hår verkligen lyste i solen.
 
Bettan.
 
Tredje stationen var tonårs chartertema. Jag, Jansson och Johansson cyklade lite för för att ställa iordning drink nr tre hos Johansson. Konversationen som är skrivet längst ner på linnet beskriver temat ganska bra.
Anonym - Mamma jag vill hem! 
Mamma - Drick inget mer då.
Anonym - Det går inte!
 
 
Tonårs charter krävde en sliskig drink och sliskig shot. Drinkbasen var Passoa och shoten var Baja päron.
.
Alla hade fått ett eget glas med sitt namn, ålder för första chartern och vart. Jag åkte till Rhodos när jag var 20, jag hade dock lite tillfällig minneslucka när Johansson frågat mig dagen innan och trodde det var när jag var 19.
 
 
En suddig skål.
 
.
I hissen mot sista stationen fastnade vi och vissa fick smått panik, eller jag tror vi alla fick lite panik men hanterade det olika. Vi var alla lte skärrade efter. Den här bilden togs precis innan vi insåg att hissen knappt tog sig uppåt.
 
Sista stoppet var hos Nordmaling. Ebba och Maria var söta hippies i väntan på att drinken skulle bli uppvärmd.
 
 
En drink av blåbärssoppa och grädde. Kan säga att den var helt otroligt good men himla mättande.
 
 
Sara var drinkvärd tillsammans med Nordmaling på sista stationen.
 
 
Efter den underbara, roliga kväll med drinkstafett avslutade vi med att dans och sjunga oss hesa på Schlager.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0