Sommarfika

Sammanfattning av fika under sommaren ur mitt instagram flöde. Där heter jag frelli.
 
När jag var i Stockholm åt jag kulglass på söder och guldpengar på Junibaken.
 
Hemma i Överstbyn blev det jordnötskaka på Nestors och annanaskaka från Nestors hemma.
 
När Jolla fyllde år åt vi jordgubbstårta och drack mormorssaft med sugrör.
 
När farmor fyllde 83 drack vi kaffe och glass med hjortronsylt på fin servisen.
 
Enda helgen det var sommar och Christina var och hälsade på i Överstbyn åt vi jordgubbar och jordnötskaka på Nestors.
 
Maräng tårta på flotten och marängtårta på getronossan.
 
När pappa fyllde år blev det sparkling utan alkohol och jordgubbstårta hos farmor.
 
Sista dagen på sommarjobbet bjöd jag på cheesecake med bär och tillbaka i Umeå åt jag macaronsoch vindruvor.
 
Christina och jag åt cheesecake på bibliotekscafet och när jag var i Stockholm köpte jag lite amerikanst godis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0