Turister som trotsar regn för att gå på fågelsafari och fotbollshäng.

 
.
Andra dagen i Amsterdam hade vi bestämt att vi skulle promenera till Vondelpark. Tyvärr regnade det men vi gav oss iväg ändå och tänkte att det skulle sluta regna så småningom.
 
 
Efter några timmar av regn gav det sig och vi började faktiskt njuta av parken och alla olika fåglar som var i parken. Jag har tagit säkert 100 bilder på bara fåglar under den här resan, flest i Amsterdam.
 
.
En liten fågelunge som satt på en stock och en fågel med jätte underliga fötter. Tar gärna emot tips på vad fåglarna heter.
 
.
I parken hittade vi en mysig bro.
 
.
När vi hade promenerat i nån timma hittade vi oss ut ur parken för att gå mot alla museum.
 
.
Detta är utanför Van Gogh museumet. Det blev dock inge museum för oss efter som det var sjukt lång kö. Alla tänkte nog att det var en bra dag för museum eftersom vädret var så tråkigt.
 
Regnigt, blåsigt och kallt men vi vägrade känna oss besegrade av det. Därför tog vi turistkort och kände oss som vinnare,
 
.
Maja inspekterade sina nya skor och var sjukt nöjd. Sedan piffade vi till oss och gick för att möta min Holländska kompis.
 
.
Vi mötte upp med Anne för att se fotboll på en krog.
 
.
Det var Holland som skulle spela mot Danmark så Anne hade med sig sin supporterhatt.
 
.
Jag var så himla glad över att få träffa Anne igen. Det är ju mer än ett år sen sist och vi hade mycket att uppdatera varandra om. Nästa gång vi träffas hoppas jag det blir i Sverige eller Norge kanske.
 
.
Maja var också glad och hejjade på Holland. Jag sa också att jag gjorde det men när Danmark gjorde mål kunde jag inte riktigt hålla tillbaka. Så i en bar full med Holländare sträcker jag upp händerna och skriker ett litet hurra. Kommer dock på mig själv ganska snabbt och drar tillbaka händera och mitt hurra.
 
 
En helt underbar kväll. Kvällen slutade med att jag och Maja hittade två finnar, var av den ena är med i filmen "Miss bluejeans (Miss Farkku, på finska)". Eller han har huvudrollen. Någon som har tips på var den går se?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0