Café l'industrie

. Kväll nr 2 i Paris fixade vi till oss för kvällen och tog kort inne på den minimala toaletten. Duschen var så liten att det knappt gick klä på sig där inne och man var tvungen gå sidledes in i duschkabinen för att ta sig in genom dörrarna.
 
Vi tog metron till St Germain för vi skulle äta middag på en restaurang där det mest var fransmän och frasyskor. Jag hittade restaurangen på Elsa Billgrens blogg och tyckte det såg så himla mysigt ut, så där ville jag äta.
 
Menyerna var på franska så det tog ett tag att lista ut vad vi ville ha. När vi väl sen skulle beställa blev det peka på vad vi ville ha. Vi hade inte riktigt hunnit träna igång franskan, de få fraser jag kan är inte så jätte användbara.
 
Restaurangen var ännu mysigare än jag hade kunnat tänka mig, dock tog jag inte jätte många bilder men lite så här såg det ut.
 
Under resan har vi bestämmt att vissa saker måste göras i vissa länder. En sak var att vi var tvungen äta snigel i Paris. Det var tur också för det var den enda förrätt på menyn som jag visste vad det var.
 
Maja ser livrädd ut men sniglar med pesto var faktiskt riktigt gott. Jag tyckte dock att de sniglar som var lite större smakade lite jordigt.
 
. 
Till varmrätt blev det pestopasta med riven permesan. Tyvärr så verkar flera bilder som jag tog efter middagen ha försvunnit från min externa hårddisk så jag har inga fler bilder från kvällen men vi avslutade den i baren på vårt hostel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0