Happaranda, Ikea & Arabia.



I onsdags steg vi upp tidigt och åkte till Happaranda för att gå på Ikeå och Ittala outlet. Vissa glömde gå på toa innan vi åkte så efter tio minuter blev det första toapausen. Vi stannade till hos Lisbeth(mormors lillasyster) och Inge och hade sån tur så Inge var där och mamma fick låna toaletten. Det här gamla huset kallade jag vår sommarstuga när jag var liten, nu äger Lisbeth det och har byggt ett nytt hus brevid som de bor i.


På Ikea hittade mamma en massa fint i sin gröna färg. Dessa stolar är hon sugen på men de kostar 1400 kr styck så de fick stanna kvar på Ikea. Istället blev det en massa annat grönt.


Halvvägs igenom Ikea har det restaurangen så då blev det lunch. Jag var inte så hungrig så jag åt bara Ekologiska pannkakor med ekologisk ost och spenat.


Mormor var också med och så glad att få sig ett nytt täcke och nya kuddar.


Själv köpte jag galgar, häng garderober och sängkläder.


Efter Ikea gick vi till Ittalas outlet och jag fyndade två till priset av en.


Muminmuggar! Nu har jag tre i min samling.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åh, första bilden tycker jag om! Ett röd hus i gammal stil som dessutom omges av vit snö. Så vackert!



Dessutom har du fantastiska bilder i din header. Det var roligt att kika in här, önskar dig fortsatt lycka till med bloggandet.



Kram

2012-01-06 @ 21:40:38
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0