Umeå Open lördag



Lördagen började med att vi ringde min egna sjukvårdsupplysningen, min mamma. Vi ringde för att höra vad en person skall göra ifall den brytit tån och blivit biten av en spindel på hela benet. Tydligen det enda de gör för en bryten tå är tejpar den och spindel bett kan smörjas med hydrokortison ifall det är inflamerat. I mitt medicinskåp hittade jag hydrokortison men det fanns dock ingen tejp.


Vi fick helt enkelt ta plåster och tejpa ihop Majas tå med och så en liten bit tyg imellan tårna. Själv smörjde jag en massa hydrokortison på mina spindelbett som gick runt hela fotleden. Smörjde även ett lager aloe vera gel för att det inte skulle klia så mycket.

 
Efter att vi botat alla våra krämpor tog vi bussen in till stan för att möta upp Manne och äta brunch på Costas. På vägen till Costas tilllät Maja mig inte att klaga på något, då hon hur som helst hade det värre för hon hade en bruten tå. Manne han tilllät mig inte att säga att nått var bra för han hade det ännu bättre.


 När vi väntade på maten var jag så hungrig så jag ångrade att jag inte tog något enkelt som redan var färdigt att äta isället för en sallad som behövde göras iordning. När vi sedan till sist fick i oss första måltiden för dagen var jag hur nöjd som helst. Älskar costas fetaoströra, det har jag nog sagt förut men det tåls att sägas igen.
 

Så här sockersöta var jag och Maja i våra våriga ljusa klänningar. Med dagenefter hår och dagenefter humor.
Mätta och belåtna drog vi ut på stan och jag köpte mina vita kängor och Manne köpte ett par svarta jeans.


Slut efter att gått runt bland allt folk, var himla mycket folk på stan gick vi till Café station för fika.


Jag tog en jordgubbscheesecake, Manne tog en kladdkaka och Maja tog en snickerskaka. Eftersom jag smakade allas kan jag säga att jordgubbscheescaken är min favorit, fast det visste jag redan. Kanske ska prova nån av deras andra cheesecakes.


Manne hade röda byxor och ni vet väl vad det betyder? Pappas pengar lär en mycket. Jag tror Manne bluffar, jag är ganska säker på att han inte alls är kompis med kungen.


Efter att ha ätit en massa hela dagen bestämde jag och Maja oss för att äta lite lätt plockmat till middag. Lax,skagen, heta kräftstjärtar i aioli, mögelost och brieost. 


När vi hade fixat oss fina för kvällen kom Lisa och Manne på lite förpepp. Jag bjöd på hallon/lime drinkar. Jag tyckte tyvärr de blev för söta,hade velat att de var mer sura av limen. 

  
Vi kom på att vi missat en halvtimme av earth hour så vi släckte ner allt. Det blev nästan helt kolsvart och vi kom på att vi kanske skulle tänt ljusen innan vi släckte ner. Datorn fick också lysa upp, vi körde på batterit så det var inge fusk där inte.


kl nio skyndade vi att kasta på oss jackor och skor för att åka taxi ner till stan. Första konserten vi skulle se började redan halv tio.



Markus Krunegård var första spelningen för kvällen.


Glasvegas var en av lördagens höjdpunkter, Jonna var helt sjuk på trummorna. Hon stod upp och spelade och det är nog första gången jag upplevt att fokus har legat på trummisen. Är himla kul när det går bra för folk.

 Tyvärr hade jag sån hemsk spänningshuvudvärk hela lördag kväll men jag försökte ha så kul som det gick och se så mycket spelningar jag orkade ändå. På lördagen såg jag även Slagsmålsklubben, Che Sudaka och Maskinen. När jag kom hem fick jag smyga in och bädda upp i soffan, för Johanna och Agnes sov över hos mig och fick ta sängen.


Kommentarer
Postat av: Emanuel

Hahaa... tillät jag dig inte säga att något var bra. Det minns jag inte riktigt själv ens. Men så var det säkerligen. :p

2012-04-14 @ 14:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0