Påskkärringar.


På påskafton bestämde jag och Agnes att vi skulle vara påskkärringar. Jag hade så mycket egna fräknar så la bara en massa rosa rough på kinderna.


Agnes ville inte ha nått smink i ansikten så hon körde med napp istället.


Jag använde min fina fårskinskappa som jag har glömt använda nu i vinter. Får bli nästa vinter för nu är det för varmt att ha den.


Snyggaste vagnen i byn.


Vi skulle nämligen till farmor och äta påskmiddag.


Två påskkärringar. En som försöker hålla sig från skratt och en som gör tokiga grimaser.


Till förrätt åt jag ägg med löjrom, lax och potatis. Kortet togs dock i väntan på att resten av förrätten skulle skickas runt, tog även sill och spenatstuvning.
 

Till varmrätt var det fårkött, potatis, morötter och ärtsider.


I väntan på efterrätten försökte vi få farmors gamla lergök att låta. Men det gick inte för plasten hade gått sönder på flera ställen.


Till efterrätt blev det klassikern gammaldags vaniljglass med hjortronsylt. Allt var sjukt gott, farmor är allt en skicklig kocka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0