Påskafton på isen.


Även på påskaftonen åkte vi till Krokträsk för att njuta av fin vädret och pimpla ännu mer.


På påskafton var vi ute lite tidigare för att vi inte kunde vara lika sent. Det första vi gjorde var göra upp eld så vi kunde göra varma mackor.


David grillade endast ena sidan och det lite väl mycket kanske. Han skrapade bara av den värsta kolen på en sten och sen åt han.


Lill Shiva fick följa med och hon var över allt och snabb som bara den.


Dollo var också med. Det blev värsta draman när han skällde åt ett hundspann som bestämde sig för att springa in i skogen med släden för att träffa honom. Hundslädesföraren blev inte så glad på sina hundar.


Dag två i solen hade sjukt mycket fräcknar poppat upp i ansiktet. Älskar när mina fräknar kommer fram. Jag blir ju nästan aldrig brun men när fräknarna kommer ser jag iallafall sommrig ut.


Vi grillade lite falukorv.


När Agnes och Olivia sov så passade jag på att läsa och sen började ju Hockeyn så då åkte radion fram.


Agnes vaknade glad och pigg och vi fortsatte med lekandet. Det är lek mest hela tiden när vi umgås.


Olivia vaknade också och skrattade och gjorde roliga ansiktsuttryck. Nyfiken och skeptiskt.


Vi byggde vad vi vuxna trodde var en koja men det var tydligen en skoter enligt Agnes. Härliga ungar med livlig fantasi som kan göra vad som helst till vad som helst.

 

Söt ungarna.


Agnes drog på sig skidorna och åkte lite. Hon tyckte det var roligast att bli dragen för då gick det fortare.


Sedan packade vi ihop våra grejor för att åka hem och äta middag hos farmor.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh, jag har precis läst ut sputnikälskling. så fin.

2012-04-14 @ 16:30:39
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0