Film recensioner

Har tänkt ta mig an att recensera de filmer jag ser då det är ett stort intresse och jag tar mig igenom en hel del filmer, och många av dem som jag verkligen vill tipsa andra om att se. Är ju en ny grej för mig så ha överseende jag är inlärningsprocessen. Analysera filmer kan jag men känns inte som det är det jag vill göra här på bloggen. Första filmen får ni här.

The boat that rocked (2009).
Komedi, Musik, Drama

En film om en pirat radio som under 60-talet sände pop & rock musik. Rock Radio som den hette älskades av allmänheten men inte lika mycket av kungafamiljen och politiker som försöker göra sändningarna olagliga för att få stopp på pop & rockens frammarsch. Filmen innehåller mycket komedi då man får följa besättningen på båten och deras olika flummiga personligheter. Om man som mig gillar filmer som har en äldre känsla och en mer retrokänsla är denna perfekt. Scen, ljus, filming, skådespelare, ja allt borde få en att känna som man var i England på 60-talet men det är tyvärr för mycket 2000tal inspirerat av 60talet. Helt klart en film som är värd att se en eller flera gånger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0