Tredjedag jul auktion.



I tisdags var jag chaufför åt mormor, för det var nämligen tredjedag jul auktion i Överstbyns byagård.


Det var allsång och ett tremannaband som spelade.


Allt som var i granen var det man skulle ropa på. Allt hade ett nr och på det nr kunde man sedan vinna nått fint. Jag köpte bara vanliga lotter, men jag satt brevid farmor som ropade hem några grytlappar.


och så var det fika.


Så sjöng även kören, de sjöng den sista mohikanen. Under fikan lovade även jag att bidra med en sång så jag fick ta en jag kunde utan till och då blev det så klart 9 to 5.


På en av mina lotter vann jag en hyacint. Det var så roligt för när han höll upp blomman sa jag "Den skulle jag gärna vilja vinna" och så gjorde jag det.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh jag vill också ha snö!

2011-12-30 @ 14:19:34
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0