Svalborg

Den 28 april tog jag tåget ner till Uppsala för att fira Valborgs med Marina och hennes vänner. Första dagen kallas tydligen svalborg och det såg ut lite så här.

Marina och Jens mötte upp oss vid tågstationen. Jag och Marina promenerade hem till henne, påvägen höll jag på dö av värmeslag för jag hade ju varm jacka, så vi stannade på en marknad på vägen där jag köpte en jeansjacka för 30 kr. När jag kom hem till boden hittade jag en tjugolapp i fickan så jackan kostade mig bara tio kr.


Vi satt sedan ute och solade barbent och jag var helt galen över att det var sommar i Uppsala, snön låg ju fortfarande kvar i Boden.


Marinas fin katt Sfinxen klättrade i träd och höll koll på oss så det inte kom någon annan katt och ville mysa.


När resten av gänget som åkte bil kom hem spelade vi Mario Cart.


Grillning var ett måste när det var sommarväder. 


Jag körde på vegitariskt med Halloumi, champinjoner och tomater med tzatziki. Hade en bakpotatis också men jag var så hungrig att jag inte orkade vänta på att den skulle bli klar.


När det blev svalare ute gick vi in för att spela lite kort och frågelekar. Roligaste leken är när det enda man ska göra är att fråga frågor och svara med nya frågor, inte så lätt som man kan tro.


Jens spillde ner hela sig själv.


men han var ändå glad?


Finaste Åsa.


Simon hade gitarren med sig så han spelade och vi sjöng lite. Han visade också sin pippi på benet.


Jag fastnade på bild men världens mest delade lugg. Är det sämsta med att ha lugg att den är fin under så kort tid.


Sedan gick Åsa, Marina och jag till en mysig nation och tog en öl och efter det gick vi till en inte fullt lika mysig krog där resten av gänget var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0