Schlager final


I lördags var det Schlager final. Kvällen till ära blev det tuperad 60-tals frilla med fjäderdiadem. Diademet fick jag i 23 års present av Ewert.


Vi samlades ett gäng hos Lovisa för att se finalen.


Lovisa hade gjort en himla massa gott att snacksa på, tre hela bord hade hon fyllt med mat. Min favorit var cocktailtomat med mozzarella och basilika. Hon hade även gjort margerita som var asgod, söt som jag gillar det. 


Veronika hade en fin mustach och en äcklig drink som smakade hallon och lakrits. Vet förstås inte om det smakade illa men jag tycker inte om lakrits så den var inget för mig. Elin tyckte dock den var mumsig.


Lill vovven var så glad över att det var en massa folk och hälsade på honom. Han var så glad att vi var tvungen hålla i hans svans när han gick runt bordet för att han inte skulle slå ner allt på golvet.


Det var spännande hela vägen. Vi förstod dock inte riktigt vad det var för "länder" som röstade och kunde det verkligen vara på riktigt när de hette typ Klitoris och Kukrik. Kul humor.


Är det öl? Är det vin? Nej det är vinöl.



Sedan begav vi oss ut i mörkret. Följde några mot lotus men där sa jag hej då och gick hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0