After work & Hair



I fredags efter praktiken gick jag till Bodensia för after work.


Där möte jag upp med Stefan och Tilda. Blev glatt överaskad när jag tidigare under dagen upptäckte att jag hade fått min CSN redan. Så det blev buffe för hela slanten.



Kaffe och lime cheesecake ingick. Eftersom Stefan och Tilda har bestämt sig för att äta nyttigt så fick jag förmedla hur god efterrätten var. Den var jätte god och krämig!
 


När vi var mätta och belåtna gick jag och Tilda till Saga biografen för att se på estet gymnasiets uppsättning av Hair. Hair är min absoluta musikalfilms favorit, den och Moulin rouge. Eleverna var så himla duktiga på sång, spela, koreografi och skådespela. Tyvärr så var det svårt att hänga med i själva handlingen, för de hade så mycket de ville förmedla. 

Jag blir helt nostalgisk av att se esteteleverna och alla minnen av estet tiden kommer tillbaka till mig. Vilken gemenskap, vilken glädje! Kan verkligen sakna gymnasietiden när jag tänker tillbaka på den. Men då kommer jag alltid ihåg att allt var inte så himla bra som jag vill minnas det, när jag var där var det en hel massa som bara var dåligt och jobbigt. Jag väljer helt enkelt att bara minnas det positiva med med förflutna och försöka njuta mer av nuet så jag kan tänka tillbaka på det sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0