Parkhäng och botanisk trädgård.

  
Tredje dagen i Amsterdam.
 
.
Upp och ut för att köpa lite gott att fika och promenera till en ny park i Amsterdam. Även i denna park hittade vi en massa fåglar.
 
.
Eftersom vi började bli hungrig blev det många flamsiga bilder, jag sittande på nåns huvud. Men jag måste säga det en inte ser, lider en inte av.
 
.
Smörgås, turkisk yoghurt, vitlökscreamcheese, tuc kex, fruktsallad och jordgubbar, banan.
 
.
Det blev lite soligare och varmare så vi låg ett tag och njöt av att det inte regnade.
 
.
Efter att ha fått lite sol på kinderna promenerade vi vidare till Amsterdams zoo men även här var det sjukt lång kö så vi gick till en botanisk trädgård istället.
 
.
Maja var hel nöjd. Massa fina blommor att ta kort på och småkryp.
 
.
Humla + blomma = Sant!
 
.
När vi hade varit inne i det tropiskväxthuset fick nog Maja värmeslag och blev helt galen.
 
.
Det fanns ett fjärillshus med massa fina färglad fjärillar. Synd bara att folk inte kunde läsa och förstå att det inte fick ta på fjärillarna, de dör ju då.
 
.
Måste säga att visa delar av Amsterdam är fint, tyvärr är vissa delar dock inte alls så fina.
 
.
När vi nästan var hemma stannade vi på en marknad och jag blev lite svag i knäna när jag såg alla burkar. Burkar har jag väldigt svårt att låta vara.
 
.
Vårt hostel hade en mysig innegård så vi låg där och vilade oss, läste lite. Innan vi gjorde oss klara för bege oss ut för att äta.
 
.
Tyvärr så hade restaurangen vi hade kollat in tyvärr stängt men det gjorde inget Sushi är aldrig fel.
 
Till efterrätt köpte vi hem en belgiskvåffla med nutella och banan för att äta i innergården på hostelet. Morgon därefter hoppade vi på tåget mot Paris.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0