Popaganda fredag

 
.
Popaganda 2012. Fredag kl 14:00 infann jag mig på Eriksdalsbadet för att njuta va tonerna till ljuv musik.
 
Startade festivalen gjorde Sameblood. De var helt otroliga. Synd bara att de var så tidigt på en veckodag och många var på jobbet eller skolan och missade dem. Vi var dock ett ganska stort gäng som tagit oss ditt. Vill ni lyssna på dem så finns de på både youtube och spotify, säkert andra ställen också.
 
Frederick.
 
Mikael (aka. Katten.)
 

Jag var väldigt dålig på ta kort, blev bara på höjdpunkterna för dagen, men jag såg nästan alla artister.
Deportees var det jag sett fram emot mest och de var lika underbara som jag kom ihåg dem från Umeå open.
 
Jag blev helt frälst. Underbara texter och musik, nästan så jag fick hejda mig från att sjunga med för att inte förstöra.
 
Sedan till kvällens spexigaste scenshow. Patrick Wolf.
 
Patrick var helt trend riktigt i sin genomskinliga blus, glitter och ceasar krona.
 
 
Publiken blåste bubblor och sjöng med i alla textrader, måste säga att Patrick hade den bästa publiken.
 
Jag lämnade Eriksdalsbadet och gick till ett uteställe på götgatan som jag inte kommer ihåg vad den heter. Det var helt smock fullt med folk och inge dans blev det där.
 

Efter en lång dag promenerade vi mot söder för att vila inför lördagens artister.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0