Loppis i Böle, Orrbyn, Forskträskhed och Överstbyn.

 
.
Den 28 åkte vi på auktion i Böle och skulle även åka förbi lite loppisar på vägen hem.
 
När vi kom till auktionen fick vi veta att det bara var det som blivit över från en auktion som var två veckor sedan. Det enda intressanta jag hittade var detta uppläggningsfat men eftersom det inte var något annat intressant orkade vi inte stanna kvar.
 
En korv och dricka fick det bli innan vi åkte vidare. Agnes hade ont i öronen och fick bära skidmössa på sommaren, tur att det ändå inte var nån värme.
 
Andra stoppet blev en loppis i en lada i Orrbyn. Jag skulle dock inte kalla det loppis eftersom allt var prissatt och det var ganska saftiga priser. En stor besvikelse eftersom vi trodde att vi skulle fynda en massa där.
 
Fjärde stoppet var mitt ute i skogen i ett magasin. Inte mycket att hurra för där heller men jag hittade ett fynd. Vi stannade även till på en loppis vid vägen där jag fyndade några burkar.
 
 
Sista stoppet blev Nestors Cafe. Min fasters helt underbara second hand butik.
Kök fullt med porslin och andra praktiska saker.
 
Walk-in-closet fullt med second hand kläder,skor, accessoarer för alla tillfällen.
 
Lite allt möjligt, bl.a. en cyckel i taket.
 
En av sovalkoverna. Tänk om man hade fått ha såhär fint rum fullt med leksaker när man var liten.
 
Bibliotek finns där också.
 
Sen finns det ju såklart en cafe del och en uteservering. Tyvärr har Nestors nu stängt för sommaren men är ni i krokarna nästa sommar är Nestors ett måste.
 
Här är vad jag lyckades fynda under dagen. En Agneta djuptallrik och en flattallrik, plus att jag fick en Agneta tallrik ur mammas skåpar. En Kalas tallrik och en likadan tallrik kom jag ihåg att jag hade sett hemma hos mamma och pappa. Hemskt att säga det. men den användes som ett blomfat, men den var i bra skick ändå. En Pergola assiet. Alla tallrikar från Uppsala-Ekeby Gefle  Sist men minst tre små burkar som ser ut som söta hus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0