Det vackra omkring oss.

 
Min sista helg i Boden fick jag fin besök från Umeå. Lördag morgon plockade jag upp Christina på tågstationen.
 

Vi åkte till Övertsbyn. Jag var så himla glad över att få visa Christina min hemby, där jag vuxit upp.
 
Vi började med husesyn hemma hos mina föräldrar. Det grisrosa huset med röda knutar, med balkongdörr men ingen balkong. Eller nu har vi en balkong men det tog 20 år innan det hände.
 
Sedan promenerade vi runt i byn. Jag tänker nästan aldrig på hur fint det igentligen är hemma i byn, för mig är det ju det gamla vanliga som jag ser varje dag. Att visa någon annan allt, gör att jag inser att det är otroligt fint och att jag borde bli bättre på njuta av det fina hemma.
 
Vi stannade till på Nestors och Christina hittade en fin outfit som hon kände igen från 90 talet. Det blev inget köp där inte.
 
Vi fikade jordnötskaka och njöt av att det fina sommarväder vi hade turen att få just.
 
Sedan promenerade vi i skogen och gick ner till vattnet. Där träffade vi en valp som vi först trodde var en rävunge.
 
.
Efter promenaden satt vi oss på en filt på tomten för att sola och äta jordgubbar. En hel massa nyheter i vår liv och nya historier.
 
Innan vi skulle åka in till Boden för att äta stannade vi till vid Korpforsen. Christina tyckte skogen såg så underbar ut att hon ville ut och campa. Nästa gång kanske vi hinner det.
 
Middagen fick bli på ett ställe som var nytt även för mig. Suzie Q's diner är ett riktigt femtiotals diner med helt otroliga hemlagade hambrugare.
 
Fanns en massa att titta på. Efter middagen länade jag av Christina på tågstationen. Det var en så himla underbar dag med finaste sällskapet. Vi får göra om nått liknande, kanske jag får försöka ta mig ner till skåne och få en rund visning i Malmö och Lomma.
 
När jag hade lämnat av Christina åkte jag tillbaka till byn och gick till min faster. I luleå var luleåkalaset men det bojkottade vi och fikade på altan istället.
 
Jag, Evelina och Fredrik avslutade kvällen med att se på en BBC dokumentär av Louis Theroux. Den handlade om de intagna på det farligaste fängelset i hela USA. Jag verkligen älskar hans dokumentärer och har sett nästan alla. Han har ett sånt sätt att bemöta de han intervjuar som gör att de berättar allt möjligt och svarar på alla hans dumma/vågade frågor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0