Wienerbröd, bikinicykeltur och middag hos Åsa.

Åsa Wienerbread
Lördagmorgon tänkte jag, Marina och Åsa åka på en loppisrunda, tyvärr tog vi oss ut för sent. Röda korset hade stängt redan när vi kom dit så vi åkte och köpte lite fika istället. Det blev 6 stycken wienerbröd för endast två guld tior.

Cup of coffee

Och jag drack min första kopp kaffe sen jag kom till Uppsala, så gott det var. Jag måste nog börja erkänna att jag inte bara tycker om kaffe jag är nog beroende. Jag behöver som minst en kopp på morgonen. Marina hade ju också en så tjusig kopp som jag fick dricka i och det blir alltid lite roligare att dricka då.
 
Sad Jens. 
Jens hade stigit upp när vi kom tillbaka och ser ganska ledsen ut men jag tror han var glad för att han fick wienrbröd till frukost.

Bikinibicycleride 
Mitt i fikat cyklade en kvinna förbi fönstret i bikini och en cykelhjälm som var en gris eller nått. Det såg inte varmt ut, det var typ nollgradigt ute. Hon verkade iallafall vara en himla härlig person som bjöd sina vänner på en massa skratt, plus oss som tjuvkikade och tog kort bakom gardinerna.


Åsas hall
Åsas bedroom Åsas kitchen
Åsas kitchen window
När wienerbröden var slut och vi hade bestämt kläder för kvällen promenerade vi till Åsa. Hon bor med sin pojkvän Bergmo i den här fina lägenheten.

Soup and artichokes 
Me at Åsas 
Hos Åsa kokade vi kronärtskockor och linssoppa samtidigt som vi sminkade oss och jag fotograferade allt i lägenheten för det fanns så himla mycket fint.

Dinner
Det var första gången jag åt kronärtskocka med smör. Jag är såld på det nu. Blev en ganska mastig förrätt så passade perfekt med soppa till varmrätt.

I have never...
Efter maten var vi sjukt mätta och flyttade oss in i vardagsrummet för en massa snack. Sedan kom någon av oss på den smarta idén att vi skulle köra "Jag har aldrig.." och som det altid brukar med den leken spårade det lite, men på ett bra sätt.
 
Marina & Åsa
Sedan gick vi ut och dansade till kl fyra.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

härligt! och du har så fint ljus i dina bilder, åh.

2011-10-15 @ 11:47:10
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Karoline

vad fint :)

Och fina bilder!!!

2011-10-25 @ 17:39:11
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0