Hard work and no pictures.

Eftersom jag jobbat hela den här helgen och inte orkat göra något annat än jobba och sova så får ni se bilder från förra helgen i Skellefteå istället.


När jag kom till Skellefteå så bjöds det på glögg. Mamma hade köpt årets smak från Blossa som smakar kaffe och en lakritsglögg. Jag var inte så sugen på vuxenglögg så smakade bara lite av blossas, tycker ju inte om lakrits så den smakade jag inte ens. Jag höll mig istället till saft, vi barn drack saft!


När Agnes hade gått och lagt sig tog vi fram en massa gott. Orättvist men hon var nog speedad utan en massa socker.

make an avatar
Så här såg det nämligen ut när vi såg på Så mycket bättre.


Johanna hade köpt ny brosch/halsbandshänge och jag är himla avis. Hon har ett mindre camehalsband i samma färg fast utan guldbågarna som går runt, som hon har haft så länge jag kan minnas. 
Ett litet tips till dig om du inte vet vad du ska köpa till mig i julklapp, skulle bli jätte glad av ett camesmycke. 


Dagen efter vad det Mammas dag(fast det var en dag för tidigt). Det började med frukost.


Sedan blev det tårta. Kolla in vilken glad och nöjd unge, det var hon som dekorerat tårtan. 


Sedan blev det lek med duplo bland annat.


Medan vi lekte, pysslade mamma och johanna med att göra en adventskalendergran. Det är helt enkelt en gran med 24 vimplar och så har du en liten tomte som du sätter fast i vimpeln och flyttas upp varje dag och när han är högst upp är det julafton.


Vi lekte även med den jätte snygga men oh så läskiga grodan som hoppar runt och har läskiga ögon som rör sig. Vi gömde den under soffan efter ett tag och då skulle hon skrämma ut den men hon var tvungen använda tången och ta ut den till slut, efter som det inte blev skrämd.


Efter 24 timmar i Skellefteå åkte jag buss hem till Umeå igen. När jag satt på bussen bröjade det snöa men snön han också försvinna medans jag satt på bussen. När kommer snön på riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0