New York i miss you.

Är en massa folk som åkt till New York på sista tiden och jag känner att jag börjar bli mer och mer sugen på att åka tillbaka nu inom en snar framtid. Här är en liten titt på hur det såg ut sist jag var där med Anne.


Nästan varje dag gick vi till Central Park och det är verkligen min favorit plats i New York. Central park är helt sjukt stort och vi gick vilse flera gånger på jakt efter Alice in Wonderland statyn och Strawberry fields.


Vi spenderade en halv dag på The Modern Museum of Arts. Mina strumpbyxor misstogs för tatueringar hela dagen och en kille frågade till och med "are you part of the exibition?" Nej verkligen inte.


Andra halvan spenderades på madame tussauds med alla kändisar. Gatan som går tvärs bakom mig är times square.


Starbucks coffee är också ett måste för mig. Älskar deras kaffe, tror det är pågrund av allt socker och att det inte finns här i Umeå.


Åh vad jag längtar tills nästa New York resa, hoppas det inte blir så länge tills nästa gång. Tog ju tyvärr fyra år mellan första och andra resan.

Alla bilderna är Anne´s.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, vad annorlunda du såg ut! :) Vill också till NYC. Kanske kan bli vår examensresa? Haha :)

2011-11-30 @ 22:36:50
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0