En helt förträfflig lördag i byn.



I lördags så började vi dagen med att gå över till mormor, som bor i huset brevid mina föräldrar. Mormor har nämligen fyllt år hon med, hela 82 år. Vi störde henne mitt i lunchen så fick leka lite med henns smycken i väntan på fika. Jag hittade ett fint halsband med svartaplastpärlor som jag fick.


Världens bästa mormor.


Jolla hade köpt den rosa blomman som syns på bilden och Agnes tar för sig av kakorna. Två på en gång så att hon inte skulle riskera att bli utan kaka.


Mitt i fikat hojtade Jolla till och vi sprang alla ut på bron. För då sprang tre älgar över ängen. En ko och två kalvar.


Efter en kvart sprang ytterligare två andra förbi. Älgarna har som en liten fristad ute på en udde på pappas mark, för där får inte jägarna skjuta eftersom det är inne i byn och på pappas tomt. Pappa var själv ute och jagade, men jag tror han mest sitter och njuter av skogen. Med tanke på att han jagade i 28 år innan han sköt sin första älg och har bara skjutit två i sitt liv.


I byn har man det bekvämt. I pappas stora vita kofta, mammas fjällrävenjacka, osminkad och risigt hår. Under hade jag dock på mig det här


Spetskjol och blus med fåglar från monki som jag köpte i fredags och halsbandet jag hittade hos mormor. Strumpbyxorna fick jag låna av mamma och jag tror att hon köpt dem på Cubus.

Efter fikat hos mormor åkte jag på stigs livs och köpte rött garn och vantarna som var i förra inlägget. En ganska rolig sak med Överstbyn är att när man är och handlar kan det lätt hända att man får ta med sig varor hem till andra i byn. Denna gång fick jag åka till Maggan(Min farmors brors fru) och till farmor med varor. Hos farmor blev jag kvar i någon timme, tyvärr hade jag inte kameran med mig då.


Några timmar spenderade jag med detta projekt, ni får se efter helgen vad det är för nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0