Barnasinnet



Jag har barnasinnet kvar och det ser jag bara som ett plus. En av de bästa sakerna med barn är att de har sån bra fantasi. Jag hade jätte bra fantasi när jag var liten och skapade egna världar med mina kusiner. Jag har hållit fast vid min fantasi dock använder jag den på ett annat sätt och inte alls lika ofta. Det är nog ett plus med att vara uppvuxen på landet, vi fick fantisera ihop mycket. Troll och tomtar var en vanlig ingrediens när vi lekte i skogen.

Kommer ihåg en gång jag och min kusin Evelina skulle promenera cirka 500 meter. Under den korta resan hann vi se fler tomtar som satt på taken och på lyktstolparna. Tomtarna var små gråa figurer som levde under husen, under vårat hus gick det rykten om att det fanns en stor tomtesläkt som bodde, det påverkade så klart ens fantasier. De flesta var goda och ville bara hjälpa till men det fanns även onda och dem skulle vi akta oss för.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha, Jag kommer faktiskt också ihåg den där gången, vi skulle gå från näset o de hade börjat skymma o de satte fart direkt på fantasierna:) Alla vi ungar hemikring har nog haft en jäkla tur att vi fått vara barn så länge som vi fick också, känns som att nuförtiden ska barn vara vuxna när de är 10, nä barnasinnet kommer leva kvar länge:)

2011-11-28 @ 11:57:46
Postat av: Evelina

Fan, skrev nyss o så försvann de, men jag tar om de:) Jo jag skrev de att jag kommer också ihåg den där gången när vi gick från näset, de hade börjat skymma o de fick fart på fantasierna:) Men vi har haft tur, vi ungarna i byn, att vi fått lov att vara barn så länge. Nu ska ju barn vara fullvuxna när de är 10. Tack Frelli för att du varit med o förgyllt min barndom:)

2011-11-28 @ 12:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0