Smuts under naglarna och lim i håret.

Idag kände jag att jag behövde nått projekt att sysselsätta mig med så jag tog verktygslådan under armen och drog på mig min mammas crocs, skulle aldrig köpa sådana då jag är en stark motståndare. Det är inte skor!

Till mitt uppdrag passade dessa dock bra eftersom det skulle bli ett smutsigt jobb. Mina fina gula naglar var svarta när jag var färdig.

Cykeln skulle fixas och snyggas till. Drog åt bromsarna, fixade växlarna,oljade kedjan och tvättade hela cykeln. Egentligen skulle den även få ett stöd men hade inte rätt verktyg fast jag trodde jag hade allt man kan tänkas behöva. Kunde inte heller höja styret som jag hade tänka då jag inte hade det verktyget heller.


Sen gick jag in och drog fram alla mina scrapbooking papper,band, knappar och annat smått och gått för att göra födelsedagskort. Satt i flera timmar och pysslade, det är lätt att jag glömmer bort tiden när jag väl har börjat.

Jag började med att kika in på color collective för att få lite färginspiration. Är helt kär i den bloggen, får jag inte inspiration där då är det illa.

Till kort nummer ett valde jag kalla pastelliga färger.

Kort nummer två fick klara färger i rosa och grönt.

Såhär blev kort nr 2. Kort nr ett visar jag sen när jag har gett bort kortet.


Kommentarer
Postat av: felicia

Åh, cykelpyssel roade jag mig med förra sommaren när jag målade om min mormors fasters gamla. Jag förstår att dina naglar blev mörka, för det är då inte rent där mellan ekrarna! Men det blir ju tjusigt när man är klar.



Och tack söta du, vad glad jag blir. Det var väldigt roligt att hitta in hit! Du tar väldigt fina bilder, och så gillar jag verkligen din design! Den sticker ut bland alla.

2011-07-26 @ 22:20:57
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, korten ser jättefina ut! Hoppas cykeln blev bra :) Kram

2011-07-26 @ 23:23:53
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0