Kräftskiva.

I lördags var det kräftskiva hos Christina och Marc.


De hade dukat lång bord i köket/vardagsrummet. När alla försökte göra iordning maten blev det mysigt trångt i köket.


Jag hade köpt färska svenska kräftor och heta kräftstjärtar i aioli. Var så gott så jag nästan dog.
Till kräftorna åt vi baguetter, brie och västerbottenspaj som Christina hade bakat.
 

Marc och Christina drack rosa nubbe som matchade Hallonmoussetårtan Christina hade bakat, tyvärr var den så god så hann inte få någon bild på den innan vi ätit upp den.


Billy, Isabelle och Maja var där.


Lisa och Marc.


Sen blev det mörkare och tid för lite spel. Vi spelade lite Thumper. Mitt tecken var kycklingvingar och låta som en kyckling. 


Sen kom det mer folk och gjorde oss sällskap. Martin och hans kompis och Markus från klassen.


Min kamera försvann ett tag. No comments.


Sen gick vi alla till Scharinska Villan och dansade i flera timmar.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

sensommaren är en ljuvlig tid!

2011-08-24 @ 18:43:09
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0