Första, andra, tredje, såld!

För en vecka sen var jag på auktion med pappa, Christer, Evelina och Fredrik i Medle utanför Skellefteå. Vi blev alla lite besvikna när vi kom dit. Vi var sugna på en riktig gårdsauktion men vi mötes av en Antik auktion. Det var få saker och riktigt bra kvalite och direkt visste man att det skulle bli dyrt. Fast det hindrade inte oss från att hitta lite fina saker att ta med hem.

Evelina ropade hem en blå femarmad lampa, saltströmingsburk (maskinrensad) och en Fisk tunna i koppar som var hela 70 cm lång. Pappa fyndade två stycken hinkpottor och en porslinsdocka från 1889. Jag lyckades inte ropa något eftersom min far bjöd över mig och fick vasen jag ville ha. Vi stod inte brevid varandra så han hade inte insett att det var jag som ropade. Såklart fick jag vasen av min far.


Det var kärlek vid första ögonkastet. Tringla heter den och är designad av Lars Thorén. Den osar 50tal men är osäker på exakt vilket år. Någon som vet? Det finns en massa modeller i serien så nu måste jag ju börja samla alla.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ah, så det där är vasen! Skitsnygg!

2011-08-08 @ 20:41:59
URL: http://saraochlisa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Den passade ju perfekt hemma hos dig den där vasen, uurläcker var den!/Evert

2011-08-30 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0