Förra lördagen..

På lördagen fortsattes det att ställas iordning för systers 30års fest.

Sköljde en massa jordgubbar för att ha i tårtan. Det behövs en stor tårta när det ska vara 25-30st gäster.

Margareta tårta blev det. Vet inte om den heter det egentligen men en i våran släkt finns det en Margareta och hon brukar alltid bjuda på den tårtan. Den är ganska enkel men himla god.
Ute på alltan fick damerna läsa tidningen och se om det fanns någon auktion att åka på på söndagen. och det fanns det, men det tar jag och berättar om sen.

Agnes fick en jordgubbe som hon ville äta i hallen med Anna, och så fick ju jag också följa med.

Agnes visade även hur viktigt det är att källsortera och jordgubben ska i komposten.

Festen hölls i en stor lada på gården där det rymdes ett lång bord så alla gäster kunde sitta tillsammans.

Himla mysig lantlig känska blev det.

Lax- och skinkwraps som försnacks. Mojitos och alkoholfri svartavinbärsdrink till fördrink.


Såhär såg jag ut för kvällen, min HM klänning med ett skärp och självlockigt hår som alltid.

Till varmrätt var det grillad älg och gris med potatissallad. Var så gott så man dog.



Efter maten blev det dans och jag var DJ mest hela kvällen. Alla fick önska låtar och kvällens bästa låt var lätt Vikingarna-Djingis khan. Dagen efter var det många som hade träningsvärk och en och annan skada.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Börjar nästan nästan längta till min 30årsfest :) Kram

2011-08-07 @ 15:00:02
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0