Isala på Kafé station.

 
Förra lördagen åkte jag till Kafé station för en underbar musikkväll med tre skit bra kvinnor på scen.
 
Först ut var Queenfish and other tales. Så sjukt musikalisk kvinna som sjöng och spelade, piano, gitarr, dragspel och trumpet. 
 
Sedan var det jag var där för. Att se Isala(Lisas) debut. Hon är så himla duktigt och jag blev så inspirerad att själv ta tag i mitt musikerande.   
 
I väntan på att hennes EP ska släppas kan ni lyssna på några låtar på hennes myspace HÄR.
 
Sist ut var Early bird med underbar kraft i rösten.

När sista tonen hadeklingat ut väntade på att Lisa skulle blir färdig med allt och hjälpte till att plocka ihop lite.
 
Jag, Lisa och Amanda promenerade till Bishops för att ta ett glas men där var det smock fullt så vi promenerade till Lotta för bättre tur.
 
Där fanns det ett litet bord vi alla tre rymdes vid.
 
Helt underbar lördag med trevligt sällskap. 
 
Jag kände mig så sjukt inspirerad så jag bestämmde mig att nu ska jag lära mig spela gitarr, så jag kan kompa mig själv. Jag älskar ju att sjunga men det är sällan jag kan använda mig av min sång. Detta blir nog ett fler års projekt men det ska nog gå vägen. Steg ett är att skaffa nått att spela på. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0