Oktoberfest

 
För en månad sedan drog jag och Maja på oss våra tyskaste kläder. Det var nämligen onsdag och det måste ju firas med oktoberfest. Älskar kjolen Maja lånade av mig. Det är så sällan jag känner den funkar, inte ofta jag är utkläd till tysk.
 
Det var riktigt dåligt oktoberväder och regnade men det kunde inte stoppa oss. Vi hade så himla kul under promenaden till Origo. Vi körde nämligen tyst=tysk leken, den går helt enkelt ut på att man tar meningar där ordet tyst finns med och byta ut det mot tysk. "Om alla kan vara vänliga och vara lite tyska!"
 
När vi kom fram köpte vi var sin Spaten i väntan på den billiga tyska maten.
 
Det var lite som att vi var tillbaka i München förutom att ölen inte var i liters stop.

Maja visade sin bättre sida. Hon var även läskig med bruna linser. Det kändes så obehagligt att se henne med bruna ögon när jag är van att se henne med isblåögon.

Sedan fick vi vår billiga tyska mat. Två bratwurst med kartoffelsalat och Sauerkraut.

Någon hade tagit ketchupen så vi fick äta halva middagen utan. Maja blev såhär glad när hon hittade den till de sista av maten.

Glad tysk.

Sur tysk.
 
Låtsas posa tysk men egentligen tar fotografen smygfoton.
 
Lisa kom och och gjorde oss sällskap och då blev det verkligen München feeling. Så himla underbara fina kvinnor. Jag måste lätt ut och resa med dem igen.

.
Resten av bilderna från origo var fotografen inte så skicklig så detta var den enda dugliga bilden. Blir lätt så när andra tar kort.

Eftersom origo stängde så tidigt så hade vi efterfest/bak hos mig. Fort kastade vi ihop en kladdkaka som var himla god. Perfekta slutet på en helt sjuk bra onsdag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, den där leken tyst-tysk var ju askul! Låter som något jag och min bästis skulle kunna roa oss länge med=)

2012-11-14 @ 22:14:51
URL: http://denvassastekniven.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0