En liten shopping sväng till Luleå blev en hel helg.



I lördags hade jag planerat en shopping sväng med Evert i Luleå. Jag piffade upp mig och satt fjädrar i håret, kom dock fram till att det var lite för överklätt, så blev bara ett svart diadem istället.


Åkte till Evelina och plockade upp henne för att åka till myrorna på storheden.


Evelina fyndade en blommig duk och en väggbonad med kurbits. Jag fyndade en grå sammet klänning och en randig flerfärgad klänning. Jag visar dem senare, när jag sytt upp dem.
Efter storheden åkte vi in till centrala luleå och gick runt lite, blev förtjust en flera par skor men det får vara till en annan gång. Jag köpte dock ett par höga svarta short som jag hade sett på Karolines instagram och bara var tvungen ha.


När affärerna stängde gick vi och fikade på Friends, där vi möte upp kompisar till Evelina. Jag tog min favorit morotskaka och Evelina tog en falsk potatiskaka. Min var himla söt och god. Potatiskakan var dock inte alls lika god.


Friends är tydligen det nya inne fiket i Luleå och ja nog är det ju mysigt speciellt om man är flera och sitter i de runda båsen. Ett pluss var också att det inte var så hutlöst dyrt, bara 50 kr för en kaffe och en jätte storkaka.


När vi kom tillbaka till Evelina och Fredriks lägenhet gick jag runt och tog kort på allt fint hemma hos dem. Vill typ ha allt, blev så himla inspirerad och shoppsugen efter att ha varit hos dem en helg. Kanske måste jag sätt mig och tova en uggla eller bygga en hyllstege av nå gamla plankor.


När vi hade latat oss i soffan i några timmar kom vi på att vi hade glömt att äta nått. Det blev kassler med annanas och annat gott i ugn serverat med makaroner och sallad. Fyra av fem toaster.


Resten av kvällen tillbringades med att se på filmer, vi såg tre,fyra stycken parallelt bara för att slippa all reklam. Jag fick övernatta i gästrummet och så blev en shoppingsväng till en hel helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0