Ett år med massa insikter och förändringar.


Åtta händelser som varit bäst det här året?

1.När jag startade den här bloggen, och fick ett utsläpp för min kreativitet,tankar och annat tjaffs.
2.Min resa till Amsterdam och återföreningen med Anne och Mie. Vi hade fem riktigt roliga dagar.
3. När jag köpte min kamera och började sakta lära mig att fotografera och redigera.
4.När Maja flyttade in och vi var sambos under sommaren.
5. När Tilda,Theres & Lovisa kom till Umeå och hälsade på mig.
6. När jag var i Uppsala och hälsa på Marina.
7. När jag sökte ett volontärjobb för att prata med unga och fick det.
8. Julhelgen. Jag älskar julhelgen varje år, att få vara med familjen och bara njuta av att umgås med varandra.


Fyra händelser som varit sämst det här året?

1. När jag insåg att personen jag älskat var någon helt annan och skadade mig.
2. Den långa sommaren när jag jobbade så mycket och inte gjorde mycket annat.
3. Misstag på jobbet som fick mig att känna att jag var värdelös.
4. När jag blev tvungen tacka nej till volontärjobbet.


Vad har du lärt dig i år?

Att jag mår bra är det viktigaste. Att jag måste prioritera mig själv och vad som är bäst för mig. Jag kan inte anpassa mig efter alla, är jag bara mig själv så är det nog. Att familj och vänner är det bästa, att bara få umgås och kunna ge och få av varandra. Att den tid jag har vill jag spendera med nära vänner och familj. Att jag är en stark människa men att jag måste våga ta stöd hos andra och våga visa mig svag när jag är det. Att bra självkänsla är väldigt viktigt och något att jobba hårt för.

Blev året som du har tänkt dig?

Nej det blev absolut inte som jag hade tänkt mig, vilket är bra för det lärde mig att leva i nuet, för det går bara fel om man planerar år i förväg. Jag planerade att det skulle bli mitt år och det blev det verkligen, jag har kommit så långt i att lära känna mig själv och prioritera mig.


Vilka kläder har du använt mest?

Skulle säga nån av mina favorit klänningar och mina vita converse.


Vad har du mest lyssnat på för musik?

Mina favoritlåtar 2011 var:
Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home
Veronica Maggio – Välkommen in
Serenades – Birds
Justin Nozuka - Heartless
Linnea Henriksson – Väldigt kär / Obegripligt ensam
Birdy – Skinny love
Timbuktu – Resten av ditt liv

Vad är det bästa du har läst?
Flyga drake, Dyngkåt och hur helig som helst, Skadad, Jenny, Självkänsla nu! och Våldsutsatta kvinnor.


Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

En hel massa serier. How I met your mother, Pan Am, Gossipgirl, The office US, Glee, True Blood, Mia och Klara, Kvarteret skatan, Modern Family, Community, Så mycket bättre, Pushing Daisies, Grotesco, Fringe och criminal minds.

Ett litet urval av filmer jag sett i år är Niceville, Bridesmaides, Sybil, Time To Kill, Despicable Me, One Day, Harry Potter, Cry Baby, Black Swan, 127 Hours, Wintersbone, The King´s speech, Tucker and Dale vs. Evil och Life Aquatic.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Ganska många skulle jag tro. Men lärt känna på riktigt är nog bara ett tiotal.


Vad är det vackraste du fått i år?
Avlångt uppläggningsfat och ett stort fat på fot från Jelly-bean. Samt camesmycket av min syster, hann dock inte använda det 2011.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Startat en blogg och köpt en digital systemkamera. Åkte till Amsterdam för första gången. Stannade i Umeå under sommaren. Jobbat på hemtjänsten under sommaren och även vikarierat under höstterminen. Ordnat en sittning för klassen med Lisa.

Vilket datum kommer du alltid komma ihåg från i år?
19 Juni


Vart har du rest iår?

Holland, Stockholm, Uppsala och en massa resor till Skellefteå.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min kusin David och hand sambo Linda fick Olivia. Erika en annan kusin(David syster) och hennes sambo Anders fick Elva.

Vad var din största framgång 2011?

Skrev min B-uppsats och fick jobb på hemtjänsten.


Bästa köpet?

Min kamera.


Blev du kär i år?

Nej

Vad spenderade du mest pengar på?

Klumpsumma var det kameran, fast mest pengar gick nog till mat och fika.


Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar att jag hade rest mer och njutit mer av sommaren. Önskar att jag hade tillåtit mig själv att känna allt och inte förträngt saker. Önskar jag hade utmanat mig själv mer.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Jag hade föreläsningar på dagen och fick en massa födelsedagskramar sedan hade jag fika hos mig med mina fina vänner. Sen tror jag att vi var hos maria på kvällen eftersom hon fyller år samma dag som mig. Sedan kom familjen och firade mig helgen efter, himla mysigt med hela familjen i min etta.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Klänningar, second hand, orange, vinröd, gammelrosa, brun, cognac, högmidja, bälten, genomskinligt, kjolar och shorts.


Kommentarer
Postat av: Felicia

fina insikter du kommit till under året. känner att jag borde ta till mig lite av dem.



låter som du haft ett riktigt bra stilår!

2012-01-03 @ 17:44:26
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh älskar såna här listor! Roligt att läsa din. Kram

2012-01-04 @ 00:24:19
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0