Firar ut med det gamla året och in det nya.



Nyårsaftonen började med att jag vaknade hos min bror kl åtta och vi gjorde oss redo för en dag i backen tillsammans med Maja, David och Anna. Jag hade ingen snowboard utrustning med mig alls, det ändå jag hade var en mössa, så fick hyra en bräda och låna resten av mamma, david och christer.


  Har kommit så lite snö i vinter så bara halva a-backen var öppen. Jag, Maja och Anna försökte lära oss att åka på en snowboard rail, det gick sådär. Jag spände mig för mycket vilket gjorde att jag inte fick nån balans så föll ganska hårt två gånger och himlar va ont jag hade dagen efter, var som någon hade kört över mig.


När ljuset hade försvunnit åkte vi hem igen för att fräscha upp oss för middag i Unbyn. Dick och Yvonne bjöd på tre rätters. Till förätt var det en super god och krämig kräftsoppa med vitlöksbröd. Till varmrätt var det nyårsklassikern Oxfilé, till den serverades potatisgratäng och en gräddig sås.


Olivia och hennes mamma var också i Unbyn. Olivia skrattar och grimaserar mest hela tiden. Maja och Yvonne har under mellandagarna lärt henne att vara gång någon säger näsa ska hon dra in luft genom näsan.

och det ser ut så här.


Till efterrätt var det marängswiss med hallon, frukt och en massa chokladsås. Mumma!


efter maten skjutsade Maja in mig till stan hem till Lovisa. Där bjöds det på en massa godis och rocky road med mörkchoklad. Även fast jag var himla mätt så gick det ändå ner mer gotta. Hos Lovisa var även Anton och Lovisas lillasyster.
 

sen så klart Lovisas lilla knähund som var så glad att få besök.


Vi spelade sequence, jag & Anton var ett lag och Lovisa & Ellen ett. Första matchen tog ganska länge men till sist vann Lovisa och Ellen. Sedan körde vi en till match och då hade jag och Anton fattat spelet så vi vann nästan på en gång.


efter några timmar närmade sig tolvslaget och bubblet skulle öppnas. Jag hade ett rosa mousserande vin som var alkoholfritt, det var riktigt gott.


Så skålade vi in det nya året med Jan Malsjös nyårstal och tittade på fyverkerierna genom fönstret, med hunden i mitten som inte var det minst rädd, mest bara nyfiken. Efter alla fyverkerier såg vi Moulin Rouge. Bland de bästa filmerna jag vet, full med underbara låtar som jag tycker är så bra att jag inte kan sjunga med.

Det var det året, 2011 var ett underbart år som lett mig in i det nya året med massa nya erfarenheter och kunskaper. 2012 kommer blir ett riktigt bra år, det känner jag på mig.


Kommentarer
Postat av: maja

Det är faktiskt endast jag som lärt henne nästricket! Nu har hon även blivit duktig på att räcka ut tungan :) den lilla sötkorven <3

2012-01-04 @ 11:46:08
URL: http://kandusimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0