Tård och långeman.


Förra torsdagen var min sista kväll i Umeå och då kom Maja till mig för att umgås. Kvällen började med att det ringde på dörren. Där stod en säkert 2 meter lång man som var från brandskydds assistans och både jag och Maja blev med brandsläckare. Jag tog en klassiskt röd men Maja var lite coolare och tog en kromad.


Till middag blev det pasta,kyckling,broccoli och tomater med pesto och ett glas vitt.


På minuter hade vi kastat i oss all mat. Det lätt roligaste med kvällen var Tård, tård är mården som syns i bakgrunden som har min trasdocke peruk på sig. Vi kunde inte sluta skratta åt vad långeman måste ha tänkt och hur mycket roliga saker man säkert får se om man jobbar med att gå runt till folk.


Eftersom jag skulle åka dagen efter så behövde jag packa ihop allt jag skulle ha med mig, vilket jag har gått och skjutit upp på så jag fick packa ihop allt i sista minuten.


Ja det gick sådär kan jag säga.


Maja hjälpte inte direkt till.


Så blev det efterrätt också. Maja hade bakat dessa sjukt goda rutor och hade med sig en flaska svartavinbärsvin.


Eftersom det var så tråkigt att packa så satt vi på en film. Catfish som är en dokumentär om en fotograf som får målningar av en nioårig flicka och skapar en relation med hela familjen över facebook. Den är hur bra som helst och ska du se den ska du inte läsa något om den innan för det kan förstöra upplevelsen lite. Bara se den du kommer inte ångra dig.


Kvällen slutade med att Maja missade sista bussen så hon fick sova över på soffan.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

vilka fina väggklänningar!

2012-01-29 @ 12:22:12
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0