Choklad cupcakes & red velvet cupcakes.


Förra veckan fick jag ett ryck och bakade cupcakes. Det behövdes dock en del planering och inhandling eftersom det oftast saknas något hemma när det är tid att börja baka.


Gjorde två cupecake sorter, en redvelvet och en choklad. Redvelvet smeten var så himla fin och matchade bunken.


Det blev första gången jag provade min cupcake maker och det gick helt sjukt bra och snabbt.


Red velvet cupcakesen fick mörkchokladfrosting och Chocklad cupcakesen fick peanutbutterfrosting.

Receptet jag änvände är ett kokihop från två böcker där jag helt enkelt valde vad jag tyckte lät gott och såg gott ut. Det är bra att exprimentera lite så man hittar vad man själv tycker är godast. Hoppas ni får lite inspiration till att själv kasta ihop några cupcakes.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ser helt galet ut! Måste nog införskaffa mig den kokboken. Kram

2012-01-11 @ 23:47:54
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0