En gång per år lever Boden upp.

 
Första helgen efter att jag hade kommit hem till Boden var det Boden Alive. Det är det enda som händer i Boden där man vet att de flesta kommer vara där. Alla från Boden i alla fall, inte så kul att vara där om man inte är från Boden. Jag går främst för att få träffa allt folk som jag inte träffat på länge, som kanske flytta bort som mig.
 
Hemma hos Jocke skulle det grillas innan Boden Alive. Jocke hade gjort sig en kaffedrink med randigt paperssugrör.
 
Veronica och Emil var med.
 
Elin var också med.
 
Veronica och Elin matchade varandra så fint med grönt och rosa.
 
.
Förberede potatissallad och fixade det som skulle på grillen.
 
Elin och Veronica startade elden, vilket gick sådär kan vi säga nu i efterhand. Det blev aldrig nog varmt för att faktiskt grilla.
 
Emil försökte få fart på grillen med mer tändvätska. En minut innan den här bilden tog stod jag brevid elden när Emil sprutade tändvätska och det blev sjukt varmt när vi satt nära. Kan säga att Elin och Veronica fick det hett och Elin försöker ta sig undan.
 
Sedan kom Theres.
 
Alla fick kramar.
 
.
Vi lastade på allt på grillen och hoppades på det bästa. Allt blev bra förutom halloumin som vi fick steka färdigt inne.
 
.
Eftersom det tagit lång tid att grilla var vi alla dö hungriga och åt upp maten i tystnad. Jag tror att potatissalladen är den godaste jag åtit i hela mitt liv.
 
.
Steffan(aka Leif) och Tilda kom efter de hade ätit middag. Jag och Tilda matchade i pasteller.
 
Vi började promenaden mot det nya Boden Alive området som höll till på Boden Arenan iår.
 
..
Åkta karusell. Eller inte jag, jag åt varma chips istället eftersom det var sjukt kallt: Jag har fått veta att det var 6 grader den kvällen så inte så konstigt att jag frös.
 
.
Kvällen dansade jag bort inomhus med bästa vännerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0