Svårigheten med att ta kort på mat.


Att ta kort på mat tycker jag verkligen är en svårighet. Att få djup i bilden och sedan att det faktiskt ska se lika gott ut som det gör i verkligeheten. Därför har jag övat nu mycket på att ta kort på mat och tycker det börjar bli lite lättare att faktiskt få en hyfsad bild. Här är tre sallads favoriter.

Sallad med qinoa och skagen.

En sallad med gurka,tomat, isbergsallad, rödlök, kidneybönor, feta, olivolja, vitvinsvinäger, salladskrydda och örtsalt. Till det serverar jag quinoa och skagenröra.


Sallad med pasta och tonfisk

Samma salladsbas som ovan men serverat med fullkornspasta och tonfiskröra istället. I tonfiskröran har jag ett ägg, en burk tonfisk i olja, turkisk yogurt, majonäs, svartpeppar och salt. (Ibland brukar jag även ha i rödlök och färsk dill)

Knaperstekt halloumi, hummus och sallad.

Salladsbas minus kidneybönor, serverat med knaperstekt halloumi och hummus. I hummusen är det kikärtor, vitlöksklyftor i marinad, saften av en citron, olivolja, kryddor och salt.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ser jättegott ut! Hur gör du för att bilderna ska bli bra?

2011-09-07 @ 17:27:53
URL: http://saraochlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0