Pubrunda i Uppsala.


Fredagkväll tog jag och Marina en pubrunda för att kolla in ett gäng Nationer. Eftersom jag är för rädd om min nya kamera tog jag inte med den på kvällen, fick bli mobil bilder istället. Här är första Nationen, Västgöta nationen tror jag. Kan säga att det inte var lätt att lära sig alla namn på nationerna.


Andra anhalten blev Norrlands nationen. Tyvärr var det så himla mycket folk där så det fanns ingenstans att sitta och vi gick vidare ganska snabbt. Rolig grej med kortet var att killen bakom trodde att jag tog kort på honom och verkade känna sig smickrad.



Före vi var på Norrlands försökte vi gå på detta ställe men hittade inte in. På andra försöket hittade vi in till Gästrike-hälsinge nation och då slog vi på stort och drack drinkar och åt tapas. Oasis hete den ena drinken och den var "To die For", vattenmelonlikör, persikopure och lite annat. Vi delade även på vitlöksbröd och asiatiskaräkor.
 

GH Nationen stannade vi nog längst på för när vi druckit upp våra drinkar gick vi upp en våning till ölbaren. Fanns typ tusen olika sorter, tyvärr fick jag beslutsångest och körde på nått tråkigt.


För efterrätt gick vi till Marinas Nation, Kalmar. De hade restaurang som hete smaka och serverade olika små portioner. För hela 83 kr fick vi var sitt glas vin och popcornglass med lättsaltadkolasås. Vi trodde först glassen skulle smaka popcorn men det var faktiskt riktiga popcorn i glassen. Otippad kombination men otroligt gott var det, ska jag lätt prova på att göra själv någon gång.


Utanför Kalmar Nation hittade vi en orm som vi döpte till Sir Kalmar, han följde med resten av kvällen.


Bara en bit från Kalmar låg Upplands Nation vilket var himla mysigt för man satt i en tunnel. Diskussions ämnet i Upplandstunneln blev USA, religion och när det hettade till som mest tog vi våra ytterkläder och gick vidare. Religion kan alltid vara lite problematiskt att diskutera om, men jag tycker det kan bli så spännande och givande.


Sist var det Smålands Nation där det fanns en massa gamla lexikon, och jag passade på att göra en "smartpose". Efter Smålands skulle vi möta upp med Jens och hans gäng på något ställe som hete white. 120kr betalade vi för att i princip gå in och dansa i en kvart och sedan gå hem för att Jens inte ens var där.

En rolig första kväll i Uppsala var det. Dock är jag fortfarande fundersam hur i hela världen någon kan hinna alla Nationer på en pubrunda, det finns ju liksom 13 stycken. Vi tog det ju ganska lugnt men det var skönt för då hamn man ju känna av stämningarna på de olika nationerna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

byt plats på smålands och upplands men annars var det rätt ;)

2011-10-13 @ 21:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0