Partner substitut.

Jag har funderat mycket kring hur folk kommer på att det ska starta en blogg. Jag läser ju ganska många bloggar och det är spännande att klura på varför de startade en blogg och vad bloggen ger dem.

För mig skulle jag kunna se bloggandet som ett litet partner substitut. När jag inte har någon pojkvän så kan jag vara mer egoistisk och ta hand om mig själv. Fast jag saknar såklart alla underbara saker med att ha en pojkvän, som tex. att ha någon att varje dag dela med sig av allt som händer/hänt i ens liv och att ha någon att få prata av sig med. Det är det jag får göra med den här bloggen, jag får dela med mig av vad som händer i mitt liv och prata av mig utan att jag behöver känna att jag tråkat ut någon med mitt liv. För jag är alltid rädd att ens vänner ska känna att man tråkar ut dem med sitt. På bloggen behöver jag inte oroa mig, för jag tror inte någon som tycker det är tråkigt skulle sitta frivilligt och läsa det. Sedan blev bloggen ett sätt för mig att dela med mig av mina kort, och nu när jag har en digital systemkamera känns det så himla kul att ta kort och känns ju nästan kriminellt att inte visa dem för någon. Tyvärr är bloggen ett väldigt dåligt partner substitut när jag behöver en kram.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kan vara kram-substitut! :)

2011-10-24 @ 02:19:54
URL: http://saraochlisa.blogspot.com
Postat av: Fröken Frisk

2011-10-25 @ 12:54:21
URL: http://http://friskushibiskus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0