Första dagen i Uppsala det vill säga fredagen.


fredag kl 00:20 skulle mitt tåg gå från centralen och jag var där tidigt för jag hade fått för mig att Centralen ännu var stängd så jag ville ha lite extra tid ifall att jag skulle vara tvungen cykla tillbaka till östra station. Det behövde jag inte, istället fick jag sitta och frysa ganska länge för täget var redan 30 min försenat.
 

Efter att ha sovit sittande hela natten fräschade jag upp mig lite. Vilket jag inte tyckte var det lättaste på ett tåg som skakar fram och tillbaka. Speciellt svårt var det att måla rakt med eyelinern.


På tågstationen stod underbara Marina och väntade. Vi promenerade in till stan och råkade gå förbi ett Myrorna så vi tittade in och där hittade marina dessa otroligt härliga tiger byxorna. Jag älskar sänt som är fulsnyggt. Jag älskar dem samtidigt som jag förskräcks av dem. Byxorna fick så klart följa med Marina hem.


Eftersom vi båda inte hade ätit någon frukost körde vi på tidig sushilunch. Åh det var så sjukt gott och jag var övermätt i flera timmar efter. var ju ganska dumt av mig dock att äta bröd och soppa till, hade räckt gott och väl med bara sushin. Blir ju lätt så när det ingår til maten.

uppsala domkyrka
Efter vi var mätta och belåtna promenerade vi till Marinas Nation för att skaffa gästkort till mig och ett tillfälligt kort till henne efter som hon inte hade fått det än.(när vi kom hem sen hade det kommit med posten). Hon är med i Kalmar nation och det kontoret vi var in i är det stökigaste rum jag någonsin sett. Det var viktiga paper huller om buller, pengar lite överallt, massa affisher på väggarna, påsar överallt. Svårt att förstå hur hon faktiskt kunde jobba inne i den röran. Till domkyrkan tyckte marina vi skulle promenera här näst.

uppsala domkyrka
 En kyrka tänkte jag när jag gick in. Men jag säger då det det är inte bara "en kyrka", den var så ortroligt fin vilket resulterade i en hel drös med bilder. Det var konst och gravar överallt. Ja till och med i golvet, kändes lite oförskämt att trampa på folk men men.

uppsala domkryka vägg
uppsala domkyrka, gustav vasa
uppsala domkyrkas innertak 
Mina tre favoritbilder från Uppsala Domkyrka. Älskar tapeten på första bilden, skulle jag lätt kunna ha hemma hos mig även taket på sista bilden skulle passa bra hemma hos mig. Får bli min inspiration när jag köper hus i framtiden. Kan ni lista ut vem det är på mitten bilden? en ledtråd är att han är begravd i Uppsala domkyrka.

Jens blommor och spinken 
Sedan promenerade vi hem mot Marian och Jens. Vi promenerade förbi Vaksalatorg och Marina köpte största blommorna hon kunde hitta till Jens. Tyvärr så kom hon på att hon inte hade någon vas så jag köpte en åt dem i inflyttningspressent. Damen jag köpte vasen av var så himla virrig men till slut hittade hon en fin,enkel,vit vas som var nog stor. I bakgrunden ser ni även deras adopterade katt Spinken, som när jag lärde känna honom var en otrolig liten katt, väldigt speciell men oh så charmig.

marinas och jens kökköksdetalj ala 50talPolaroidbilder på kulskåpet.
Här är deras kök som jag avundas. Det är stort och känns 50tal, precis som jag vill ha ett kök. Sedan har de satt upp sina polaroid bilder på kylspåpet, så himla härlig och personlig detalj. Där fanns en bild på mig från Boden Alive nu i sommras och en bild på Marina med Lina och en massa bilder på annat skönt folk från Boden och Uppsala.   


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

vilket fin hår marina har!

2011-10-12 @ 22:35:12
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0