Mittsittning


Jag och min klass har nu i november gått halva socionomprogrammet och detta tyckte jag och Lisa skulle firas så vi drog ihop en sittning på Rex i lördags. Temat var "Suit up!" tolkat som klä dig i det finaste du har.



Kring halv sju började folk droppa in för lite förmingel i baren.


Alla hade klätt upp sig så himla fint. Ångrar nu i efterhand att jag inte tog mer kort då alla anlände.


Klockan sju var det tid för bordsplaceringslek. Alla fick en lapp där det stod en liten del av en mening i en låttext, det blev sedan deras uppgift att hitta den person som hade resten av meningen. Sedan inne i matsalen fanns artistens/bandets namn på bordet.


Till förrätt var det laxtartar med citroncrème & dillgurka, krispig sallad och krutonger. Det var helt sjuk gott, jag älskar lax och tyckte nog förrätten var bland topp tre bästa grejorna med kvällen.


Vi höll till i detta mysigt rum med två långbord och egen bar.


Under varmrätten höll Julia ett skit roligt tal med massa rim som fick många tusen applåder. Jag och Lisa hade även förberett en sång för kvällen, vi hade tagit trasdockornas sång och gjort den lite mer socionomigt. Refrengen började "Lite trasiga och knasiga, är vår klientel".


Till varmrätt var det oxrygg kryddbakad med tomatconfit, glaserade lökar, saltbakade småpotatisar och vinägersky. Jätte mumsigt, tyvärr pratade jag för mycket så min mat hann bli kall och lökarna var så halla så jag sköt iväg en på Maria som satt brevid mig.


Mellan och under rätterna pratades, skrattades och skålades det för fullt. Vi hade även delat ut små uppdrag till folk. T.ex. Johannes hade att han skulle äta från sig borsdams mat. Julia hade att hon skulle berätta för någon att de hade brytit mot lagen och ange lagrum.


Efter rätten var bakad kanel/kardemumma creme med äppelkompott och hasselnötscrisp och björnbär. Den var helt sjukt mastig, jag fick verkligen jobba för att få i mig hela.


Maria gav efterrätten tummen upp.


Efter efterrätten bytte vi alla plats för att få lite omväxling.


Det sista vi gjorde innan vi gick till dansgolvet var att Bonita startade en MusikQuis där jag och Lisa fick säga en bokstav och folk skulle då sjunga en låt vars titel började på bokstaven. Det blev oavgjort mellan borden.


Innan det började komma folk hade vi dansgolvet helt för oss själva och hade en massa utrymme att skaka loss.


Efter en timme av dansande var jag helt slut och satt mest och pratade med folk en våning ner. Jag var så trött så jag åkte hem kl ett, mitt trötthet kan ha haft att göra med att jag steg upp 5:20 och jobbade på lördagmorgonen.

Jag hade en helt toppen kväll med klassen och är så himla glad att så många kom och för att ni alla gjorde kvällen så himlarns bra! Tack!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh sicka bra bilder! Jag kommer förbi nån dag och snor alla :)

2011-11-14 @ 23:02:29
URL: http://saraochlisa.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

så himla fina klänningar, speciellt din!

2011-11-15 @ 23:57:10
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0