ringa,ringa,ringa,ringa

Det är vad jag ska ägna mig åt i veckan har jag bestämt. Jag är en sådan person som kan gruva mig i veckor för att ringa vissa samtal och går och mår dåligt över det. Detta är tydligen någon som går i släkten på mammas sida. Men nu ska jag försöka övervinna detta jobbiga en gång för alla.

Började redan förra veckan och det gick riktigt bra, inget hemskt som kan hända när du ringer någon, men jag är alltid rädd för att jag ska störa folk. Förra veckan ringde jag runt till en massa kliniker och fick äntligen intervjuer till min B-uppsats, sedan hade jag även två intervjuer på fredagen och det kändes som den bästa dagen i mitt liv.

Det är den känslan jag ska försöka tänka varje gång jag ska ringa någon. Komma ihåg hur skönt det är när man har gjort det och inte skjuta upp på det för då hinner man få så mycket ångest över det.

I veckan ska jag ringa och söka lite jobb, börjar bli himla stressad över sommaren. Fast samtidigt inte stressad för jag har för mycket att göra just nu för att stressa om framtiden. Men jag måste ju tänka lite framåt så man inte står där i juni och inte fått något jobb. Någon som har tips om vad man ska säga när man ringer och frågar om jobb och söker jobb?

Sen har jag även en intervju på telefon på torsdag och förhoppningsvis kommer jag ha en till i veckan.


Mitt fina bling-bling skal! För mycket glam kan man inte få i vardagen!


Kommentarer
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

sv: Hej på dig du! :D

Superkul att du är med och tävlar!

[ Tävlingen: Vinn presentkort från H&M, 500,- ]



Blev jätte glad att du är med!

Lycka till och det är bara att hålla tummarna nu :P



Ha en trevlig och bra vecka!



P.S. tycker du att min blogg är bra .o.s.v. ?

Visste du att man kan följa den via bloglovin?



btw: Gilla inlägget på bloglovin om du inte har gjort det!

2011-05-03 @ 17:17:00
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

vintern påväg tillbaks tror du ? (:

2011-05-03 @ 17:34:30
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

vintern påväg tillbaks tror du ? (:

2011-05-03 @ 17:34:30
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Fredrica

Nej jag hoppas verkligen inte vintern är påvägs tillbaka. I Umeå verkar vi ha haft bättre väder än resten av landet igår. Inge snö här inte!

2011-05-04 @ 06:53:34
URL: http://eljestfredrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0