Dan före dopparedan!



Dan före dopparedan kokade jag knäck och mamma kokade hjortronsylt till ris a la maltan. Under en timmes period hann vi ha på alla plattor och ugnen för att vi hade fullt upp med att fixa mat till julafton. Plus att vi var tvungen äta lunch även dagen innan. Dopp i grytan åt mormor och mamma, jag stod över eftersom jag inte är så försjust i dopp i grytan.


Efter lunch kom skellefteå familjen och då skulle alla leksaker fram för att lekas med. I mitt rum lekte vi med alla dockor och det skulle tas kort på Agnes med en docka åt sänder. Inne i vardagsrummet spred vi ut resten av leksakerna, går ju inte leka om man inte dragit fram allt.
 

Sedan blev det tid för dagens höjdpunkt. Att klä granen, först ljusen sedan alla pumlor (för er icke norrbottningar: julgranskulor).


Agnes fick sätta upp plastpumlorna längst ner eftersom hon inte nådde så högt.


sen lite glitter, pärlor och stötta upp granen med tomma shampooflaskor så den inte skulle välta.


Ta Da!! Färdigt.


Efter det hårda jobbet firade vi med lite bingolotto och fika. Jag vann hela hundra kronor på min lott, sicken tur man kan ha.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

sv: Tack så hemskt mycket! :)

2011-12-29 @ 01:35:26
URL: http://goldenme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0