Levande fallbeskrivning

Idag fick jag testa på hur det kan vara när jag kommer ut i praktik. En skådespelerska spelade klient och jag och en till fick vara socialarbetare som skulle undersöka om ett barn for illa. Medan 10 personer observerade.
Det var lite svårt när det kändes som man inte hade riktigt alla verktyg som krävs, T.ex kunna förklara utrednings processen för att lugna den gråtande mamman. Eller hört mer från de som anmält kvinnan. Himla kul var det iallafall att få göra lite praktiskt, skulle gärna ha en massa mer av detta. Det gör att jag känner att jag valt rätt. Det är socionom jag vill bli. Jag vill ägna mitt liv till att hjälpa och stödja människor.



Skulle du känna dig trygg med att prata med denna kvinna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0