Första helgen i april

Som jag skrev tidigare så var jag hemma i Överstbyn förra helgen. Så här såg den ut!

Fredag

På bussen.

Agnes vill vara med på bild så fort jag tar fram kameran.

Lördag

Kan själv! Hon är i perioden då barn vill göra allt själv, och hon har lärt sig att ta på sig overallen helt själv.

Mjukaste skjortan jag någonsin haft. Fyndade den på Röda Korset i Skellefteå för 10 kr. Lägger upp en bättre bild senare.

Fikade hos fina,söta,vänliga mormor och gick och rotade runt och kollade på gamla fotoalbum. Älskar alla gamla minnen som finns hos mormor och hos farmor. Hittade även en vitkjol och en blommig sjal som jag ska ha som duk och en röd/vit prickig blus som jag fick låna. även här kommer bilder senare.

När man är hemma hela stora familjen blir det mycket mat och fika. Mat är en väldigt social grej i våran familj. Här bjuds det på Lax, potatisgratäng och kött. till efterrätt blev det fruktsallad med glass och vaniljsås. sen blev det löjromtoast till kvällsfika. Mums!

Och en massa lek.

Söndag

Nyklippt. 

löjromtoast till lunch.

Vi grillade falukorv i solen och fick alla en massa fräknar.

Söndag åkte jag hem med Maja,Alexander och Shiva. Vi stannade i piteå för att Sivan skulle få träffa sin mamma och syster. dock tyckte inte Sivans syster om henne, ylande och skrikande i 1 timme gjorde öronen ömma.

Fridens liljor /Fredrica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0