Emil Jensen

I onsdags var jag och såg Emil Jensen. Det är över ett år sen han var i Umeå sist, och han har verkligen varit saknad. Finns ingen annan artist i hans klass, han blandar lyrik, komedi och musik till en fantastisk show. Hans lena röst med härliga dialekt som sjunger dystra och djupa sång texter men lättar upp det med kärlek och glad sarkasm. Hade gärna sett han igen i Skellefteå ikväll men det känns som magin inte hade upprepats då. Så istället hoppas jag han inte väntar ett år med att komma tillbaka och spela i Umeå igen.



Så får du mig ändå

Vi ska vara fria
Men varför och från vem?
Vi ska spela svåra
och aldrig längta hem
Jag gör ett misstag
och jag gör det med flit
jag spelar chanslöst
och ber dig komma hit

Vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker såga nu
så får du mig ändå
Om du trollar bort mig
långt från dig
och lurar hem mig
med dina sämsta tricks
så får du mig ändå
tro att du har tröttnat på mig
ring mig sen och ångra dig igen
så får du mig ändå
för vad du än försöker säga nu
så får du mig ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0